استاندار همدان:

 همراهی مردم در استان با اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است

کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ 14 May 2022

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در جلسه کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها دیروز کشتار مرغ در استان به میزان ۱۱۰ تُن و امروز نیز ۱۳۰ تُن صورت گرفته و به بازار استان تزریق شده است.

وی افزود: با تزریقی که در جهت کالاهای اساسی به بازار انجام شده، قیمت آن‌ها متعادل و زمینه ثبات در بازار را نیز فراهم می‌کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه استان همدان وضعیت مطلوبی در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و مواد غذایی مصرفی مردم دارد، خاطر نشان ساخت: دو سامانه، حمایت و معیشت، و هدفمندی یارانه‌ها (که به زودی فعال می‌شود) در دسترس هستند و مردم می‌توانند از این طریق دهک‌های خود را تست و یا مشکلات خود در زمینه یارانه‌ها را پیگیری کنند.

وی اعلام کرد: در راستای بررسی و پاسخ‌گویی به مشکلات و مسائل مردم در زمینه یارانه، تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز در دسترس است و مردم به صورت لحظه‌ای با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه یارانه‌ها مشکلات خود را طرح و پیگیری کنند.

استاندار همدان تاکید کرد:  مردم بدانند که به هیچ‌ وجه قیمت نان سنتی افزایش پیدا نخواهد کرد و، اقدام دولت در این زمینه صرفاً در جهت ساماندهی و توزیع آرد است.

قاسمی فرزاد اشاره کرد:  با همکاری و همراهی که مردم استان در اجرای هرچه بهتر طرحِ "مردمی‌سازی اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها" داشتند، کوچک‌ترین مساله‌ای در این زمینه وجود نداشت.

وی بیان کرد:  عموم مردم و اکثریت جامعه باتوجه به پرداخت یارانه‌ها که دولت به شکل عادلانه آن را انجام داد، به اجماع رسیده‌ و آن را مطلوب ارزیابی می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدام رئیس محترم جمهور در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در راستای مصالح عمومی است و تبعات بسیار مطلوبی دارد، افزود: فلسفه اقدام دولت برای اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها، منطقی و در راستای عدالت‌محوری است.

 

وی با اشاره به اینکه یارانه‌ها برای افراد آسیب‌پذیر است و باید به آن‌ها تعلق گیرد، بیان کرد: تلاش دولت ایجاد موازنه مثبت در پرداخت یارانه‌ها است، که ۵قلم از کالاهای اساسی قیمت مصوب پیدا کرد؛ اما گندم، آرد و دارو از یارانه و ارز ترجیحی برخوردار است و هیچ تغییری در قیمت آن‌ها صورت نخواهد گرفت.

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با همکاری همه دستگاه‌ها و مجموعه‌‌ها توانستیم با کمترین مشکل "طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها" در استان انجام و اجرا کنیم، گفت: مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند؛ چون اقلام مورد نیاز به وفور در بازار موجود است.

وی در خصوص تامین روعن مصرفی گفت:  تدابیری اندیشیده شده که روغن مصرفی و مورد نیاز مردم به هر میزان، به بازار تزریق خواهد شد.

قاسمی فرزاد افزود: در راستای تامین مرغ بازار، ۱میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان در دو روز گذشته جوجه‌ریزی شده است.

او گفت: در زمینه وضعیت تامین گوشت قرمز بازار باید گفت طبق گزارش اتحادیه مربوطه، ۵۹۳ لاشه گوشت گوسفندی و ۴۰ دام سنگین کشتار شده و آماده تزریق به بازار است.

استاندار همدان ادامه داد:  ذخایر شکر استان بالای ۱۰ هزار تُن است و یک‌هزار و ۲۵۲ تُن سهمیه دیگر نیز دریافت شده که به بازار تزریق خواهد شد.

وی افزود:  برای توزیع ۲هزار ۱۰۰ تُن برنج به بازار مجوز‌های لازم دریافت شده که ۱۰۰۰ تُن از آن هندی است، از سوی دیگر برنج تایلندی نیز، به مرور وارد استان و به بازار توزیع خواهد شد.

 

استاندار همدان تصریح کرد:  گشت مشترکِ کارگروه تنظیم بازار، ضمن کنترل عمومی، نظارت خود بر نانوایی‌ها را تشدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار